Veel gestelde vragen

Hoe werkt mijn testabonnement?

Kan ik de startdatum kiezen van mijn gratis maandabonnement?
Nee, de start- en einddatum van het proefabonnement worden samen met je Mobility Manager of Account Manager bepaald en zijn dezelfde voor jou en je collega’s.
Kan ik met mijn testabonnement ook in de eerste klasse reizen?
Nee, jouw proefabonnementen is enkel geldig in de tweede klasse.
Kan ik mijn gekozen traject nog wijzigen?
Nee, het gratis maandabonnement kan niet tussentijds worden aangepast.
Kan ik met mijn proefabonnement gratis reizen door heel België?
Nee, het proefabonnement is enkel geldig op het traject van jouw woon-werkverkeer.
Is mijn testabonnement ook in het weekend geldig?
Ja, je kunt tijdens het weekend een uitstapje maken naar één van de plaatsen die zich op de in kilometer kortste route van jouw woon-werktraject bevinden.
Wat moet ik doen als ik mijn MOBIB-kaart met testabonnement vergeten ben mee te nemen?
Koop een biljet aan Boordtarief (prijs van het biljet + € 7) en ga binnen de 14 kalenderdagen (datum van de feiten inbegrepen) naar het loket van jouw keuze met het gekochte boordbiljet samen met je abonnement dat geldig was op de dag van de feiten. Het volledige bedrag zal worden terugbetaald.
Kan ik met mijn proefabonnement gratis parkeren aan het station, of gebruik maken van tram, bus, metro en fiets?
Nee, deze diensten zijn niet inbegrepen in jouw gratis maandabonnement. Er zijn wel verschillende parkeerformules beschikbaar aan het stationsloket. Op de website van B-Parking belgianrail.be vind je alle informatie over de verschillende parkings.
De proefperiode is voorbij. Hoe kan ik blijven gebruikmaken van een treinabonnement om naar mijn werk te reizen?
Dit hangt ervan of jouw bedrijf al een contract heeft afgesloten met NMBS. Zo ja, dan kun je bij jouw werkgever een treinabonnement aanvragen en dit gemakkelijk op jouw huidige MOBIB-kaart laden.
Zo nee, laat jouw werkgever zeker weten dat je hierin interesse hebt. Bewaar ook jouw MOBIB-kaart, want hierop kun je eventuele toekomstige abonnementen laden.

Terugbetaling en compensatie

Ik heb mijn proefabonnement niet (elke dag) gebruikt. Kan ik hiervoor een terugbetaling krijgen?
Nee, het proefabonnement is op geen enkele manier terugbetaalbaar.
Mijn trein had vertraging of werd geannuleerd. Kan ik hiervoor een compensatie krijgen?
Ja, je moet hiervoor het volgende compensatieformulier invullen.

Mijn MOBIB-kaart

Kan ik mijn MOBIB-kaart ook gebruiken voor andere openbare vervoersmaatschappijen?
Ja, je kunt de MOBIB-kaart ook gebruiken om abonnementen of tickets van MIVB, De Lijn of TEC op te laden.
Ik ben mijn MOBIB-kaart verloren. Wat moet ik doen?
Heb je jouw MOBIB-kaart verloren of werd deze gestolen? Dan kun je een nieuwe kaart halen aan een van onze loketten. De aanmaak van een nieuwe MOBIB-kaart kost € 5. Die kaart heeft dan een geldigheidsperiode van 5 jaar vanaf de datum van vervanging. Voor de overzetting van uw je lopende testabonnementen hoef je geen extra kosten te betalen.

Meer informatie over de MOBIB-kaart vind je hier.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met het Business Center via business@b-rail.be of op het nummer 02 528 25 28.

Heb je vragen over de dienstverlening op de trein?

Neem dan contact op met ons Contact Center op 02 528 28 28.